Crni petak s razlogom nazivaju praznikom šopinga: praznikom koji se dugo i željno iščekuje samo da bi, kad jednom dođe, prebrzo prošao. Jednom kad nas opije šarenilo izloga i bogatstvo ponude, izostane li oprez, fešta će lako proći da i ne trepnemo, minut će prije nego se stignemo i okrenuti za prilikama koje stvarno vrijede. Budući da smo uvjereni da samo šoping na zadovoljstvo obje strane ima smisla, treba jasno naglasiti: kupac je najčešće slabija strana, i na njemu je da uspije razlikovati istinu od varke, prave prilike od šarenila sugestivnih iluzija. Premda se Letkomat nikad neće ustručavati promovirati užitak u kvalitetnoj kupnji bez grižnje savjesti, to nas još više obvezuje da vas kao kupca upozorimo na moguće zamke i pomognemo vam kako biste Crni petak 2019. okrenuli u svoju korist.
U prethodnom smo članku pokušali dati korisne savjete, pretpostavljajući univerzalnu trgovačku korektnost. Ovdje ćemo pokušati napraviti korak dalje i pomoći vam da se snađete i u slučaju da ta pretpostavka bude iznevjerena.
1. Pametan izbor najbolji je alat štednje
2. Sniženja: trajna potraga za istinom
3. Razlozi za optimizam
4. Do lakše orijentacije uz Letkomat.hr
Pametan izbor najbolji je alat štednje
Razumije se kako je prilika da se potroši manje uvijek dobrodošla. Međutim, i odluka da se Crni petak 2019. ne iskoristi samo za štednju, da se, ako treba, posegne i dublje u novčanik može biti vrlo mudra na duže staze, ako je donesena pažljivo i promišljeno. Primjerice, upravo bi ovaj dan mogao biti neponovljiva prilika da svojim najmilijima priuštite vrijedne blagdanske poklone uz cijene ljubazne prema vašem budžetu. Naročito bi tehnička roba kakvu nude Links ili Metro Crni petak mogla biti prikladna za blagdanske dane. A ako se pak u vašoj obitelji od Djeda Mraza najčešće traži obuća ili oprema za dom i vrt, dućani kao Deichmann i Bauhaus Crni petak 2019. mogu učiniti savršenom prilikom da se unaprijed riješite blagdanskih nedoumica i lutanja gradom u potrazi za poklonima. Pametno trošenje zalog je dugoročne štednje!
Sniženja: trajna potraga za istinom
Kod svakog suočavanja s primamljivom ponudom, dobro je kao putokaz uzeti par jednostavnih načela. Najboljih se savjeta uvijek jednostavno pridržavati! Moderna je prodaja lov na srca potrošača; samim time tu često ne vrijedi očekivati svakodnevne obzire, a pažnja i koncentracija možda je i najvredniji alat koji kao kupac imate. Zato vam preporučujemo sljedeće kako bi na Black Friday Hrvatska dobila puno zadovoljnih kupaca:
- Izvršite prethodne pripreme: konzultirajte letke, akcije i svakodnevne cijene mnogih trgovina kako biste na Crni petak znali prepoznati prava od lažnih sniženja.
- Nastojte zadržati koncentraciju i fokus; pred svakim izlogom neka uz zanos vaš pratitelj budu logika i analitičnost.
- Ne brzajte s odlukama o kupnji, ali ne dopustite ni da vas sumnjičavost pokoleba u ispunjenju želja.
- Svatko je podložan sugestiji; sumnja i propitivanje traže napor. Nitko ne može neprestano sumnjati, svi tražimo oslonac kojem možemo vjerovati Upravo na ovo računaju nesavjesni ponuđači; zato se oboružajte oprezom; koliko god se činilo teško, dokažite da niste jeftin plijen.
Dodajmo nekoliko sasvim konkretnih savjeta:
- Bombastične riječi i brojke otisnute krupnim fontom ništa ne dokazuju same po sebi; značenje > forma.
- U nekim slučajevima slučaju, bučno oglašavano sniženje skriva samo uobičajene popuste na plaćanje u gotovini!
- Ništa ne garantira da je roba čiji je popust istaknut stvarno dostupna na policama!
Razlozi za optimizam
Premda je za domaće trgovce Crni petak još uvijek češće dan pojačane prodaje nego prigoda za totalnu rasprodaju, popusti se i kod nas svake godine čine sve izdašniji (iako još daleko od vrtoglavih razina od 90% kao u SAD-u). Ovaj uzlazni trend zrcale i podaci Porezne uprave: od 2014. potrošnja se na Crni petak podigla za 150 milijuna kuna. Po statistikama Hrvatske Gospodarske Komore trgovački se promet na taj dan udvostručuje, s 250 na 500 milijuna kuna (kako izvještava Večernji List). Sve ovo pokazuje da kupci i kod nas postepeno sazrijevaju i sve će teže nasjesti na zamke: podatak iz istraživanja Hrvatske Udruge Banaka, po kojem je čak 13% korisnika online trgovine bilo žrtva neke vrste prevare u 2018., samo potcrtava potrebu za oprezom, čuvanjem privatnosti i oslanjanjem na provjerene trgovačke lance.
Do lakše orijentacije uz Letkomat.hr
Priželjkujete li mogućnost da pregledno i na jednom mjestu dobijete ponudu trgovina od kojih će se mnoge sigurno pridružiti Black Friday groznici, Letkomat je najbolje mjesto za početak. Pregledno i strukturirano donosimo ponude svih boljih i relevantnijih trgovina u Hrvatskoj: na primjer, Elipso letak donosi aktualnu ponudu tehnike, Lesnina letak ponudu za dom i vrt; uz Emmezeta letak upoznajte se s vrsnim namještajem, a Zara katalog predložit će kvalitetnu i trajnu odjeću.